SPÅRLÖST!

Att vara adopterad.......
har många olika betydelser för många olika människor. Jag har precis kollat på första avsnittet av säsongens SPÅRLÖST, där kunde man följa en hel syskonskara som letar efter sina biologiska föäldrar i Polen. Jag tycker det är helt fantastiskt att en familj adopterat 4 syskon!! Väldigt ovanligt men väldigt fint gjort. För att själv vara adopterad så förstod jag deras känslor som de beskrev och återföreningen med familjen gjorde att iallafall jag grät krokodiltårar!

Att vara helt ensam utan några som helst band till sina rötter kan ibland kännas så orättvist och såååååå ensamt, men det värsta av allt är att inte veta!! Varför blev jag lämnad.......har jag biologiska syskon.....hur hade mitt liv sett ut i Kalkatta? Frågorna ä många och obesvarade.

Blodsband är inte lika med familj, jag har en fantastisk familj som jag älskar, utan blodsband. Jag hade inte varit den jag är idag om det inte varit för dom och det är jag för evigt tacksam för♥

Vad har ni för tankar? Någon som såg programmet?

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Maria

Som du vet skiter jag fullständigt i att jag är adopterad och min biologiskabakgrund.



Men jag tycker du ska försöka skicka in ansökningar till den typen av program.

Kommer du med och får ta med dig en vän eller släkting hänger jag gärna på.

För jag vill gärna stödja dig i ditt sökande och visst kan det vara häftigt att se Indien.



Eller får vi spara pengar och åka dit ändå någon gång i framtiden. Ann skulle nog gärna vilja åka dit.

2009-03-17 @ 11:32:08
URL: http://mislittleworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0