Biblioteket och blåbär.

Igår efter jobbbet stack jag till biblioteket för att låna en ljudbok, hur smidigt som helst, man tar med sig sitt usb, ipod eller vad man nu har, går till den digitala mediajukeboxen (vet inte hur det stavas) och sedan väljer man det man vill ha! Laddar ner det direkt i minnet och sen ska man lova att radera filen efter 30dagar! Vi får se hur det går, speltiden är 8,5 timma, jag som aldrig har sån lugn och ro i kroppen får väl se hur det går.

Därefter tog jag bilen hem till mamma o pappa för att äta lite klimatsmart mat:) Dvs sån mat som är säsongsbetonad, allt från trädgården. Älskar sommaren! Sen stack pappa, jag,brorsan o Linda ut i skogen för att plocka blåbär igen, det blev strax över 20 liter :)Massa blåbär till vintern nu, kanske man skulle koka lite blåbärs sylt eller blåbärssoppa! Någon som har något bra recept?
 

Idag lyser solen, ser lovande ut för imon jobbbar jag min sista dag innan semestern!!
XOXO

Kommentarer
Postat av: Petra

Hallå kompis! Kul att du hittade mig! Vad mycket blåbär du har hittat! Vi hittade inte så mycket när vi var i Småland... Puss å kram

2009-07-22 @ 17:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0